Hvor er mine rejsende

Hvor er mine rejsende? (og hvor mange timer er der brugt på ET møde).

FORTIDEN

Indtil nu er alle leverandører bundet af den struktur luftfartsselskaberne indførte mere end 50 år siden. Den gang var De Globale Distribution selskaber (GDS) toppen af teknologisk kunnen og innovation. I dag er virksomhederne bundet af den struktur, og de dermed forbundne omkostninger.

Internettet, deregulering og nye spillere er kommet til og ændret en lang række industrier inkluderet rejseindustrien. Reelt er der kun kommet glasur på kagen. Virksomhederne indgår aftaler med Travel Management Companies (TMC), bestiller rejserne globalt og lokalt via deres systemer som hovedsagelig er baseret på de gamle platforme.

NUTIDEN

Tiden er kommet til at revurdere den måde virksomhederne arrangere eller afholder møder, og den risiko der er forbundet ved at være væk fra den normale arbejdsplads.

Når så ulykken sker, forventes det, at der enten tages kontakt til kunden, de rejsende eller rejsebestillerne. Det er efterhånden klart, at de sociale medier er langt hurtigere end denne type kommunikation. De rejsendes familie, venner (inklusive Facebook) er hurtigere klar over hvor de er, og hvad der sker på destinationen.

FREMTIDEN

Virksomheder er nødt til at gennemtænke hele den måde møder skal struktureres langt bedre end tidligere og samtidig tage mødekultur op med rejsepolitik. Det betyder en anden fremgangsmåde:

  1. Vurdere fra gang til gang om møder kan afholdes via andre kommunikationsformer (Video, Skype, AR) og derved spare spildtid, forurening og sænke risiko.
  2. Afgøre om stedet for mødet er i eksisterende lokaler eller om man skal købe sig plads udenfor.
  3. Mødets karakter, om det er hos en kunde, kundeemne, leverandør, internt eller status.
  4. Når fysisk rejse ikke kan undgås: Sørge for, at der undervejs er let adgang og opdatering på de rejsendes smartphones, mobiltelefoner eller andre kommunikations værktøjer
  5. Sørge for at der er Central oversigt over hvad der sker på virksomhedens ”destinationer” og hvor de rejsende befinder sig. Det kan i dag gøres internt og for eksempel i HR eller outsources.
  6. Fleksibelt kunne vælge centrale eller decentrale løsninger på hele området globalt eller lokalt.
  7. Sikre at alle leverandører leverer relevant data i et format virksomhedens systemer kan bruge.

Ved du, at der allerede findes App der holder øje med hele verden og sender automatisk besked til din rejsende når og hvis noget sker i det land eller stat de befinder sig i? Mysafetravel App (Riskline) er blot en af flere kommende produkter, der vil hjælpe dine rejsende.

Når ulykken sker, vil det ofte betyde at mobilnetværk midlertidigt går ned. Derfor skal rejsepolitik indeholde nogle gode råd inkluderet fastnettelefonnumre og forslag hvor man kan finde en sådan telefon for eksempel forretning eller Internetcafe. Ambassade eller egne kontorers adresser skal være tilgængelig offline.

Mange leverandører vil udvikle alverdens produkter, der vil løse større eller mindre dele af mødeaktivitet.

Det starter med jeres rejse- og mødepolitik. Sammen med os kan du ikke alene spare spildtid, men vi vil gerne hjælpe med at øge sikkerheden for de rejsende. Se mere HER og hvad vi kan hjælpe netop din virksomhed med.

  • EBUSINESSTRAVEL.DK © 2019
  • AMM International ApS - Præstevejen 10A - DK 3230 Græsted - telefon 30343429 Email info@ebusinesstravel.dk