• Menu
  • Menu

NÅR DIT FLY ER AFLYST ELLER FORSINKET!

Dine rettigheder, når dit fly bliver aflyst eller forsinket
Hvis dit fly bliver aflyst, eller forsinket skal flyselskabet give dig besked om det. Det er flyselskabet, der skal dokumentere, at du har modtaget denne information, og hvornår du har modtaget den.

Er flyet aflyst, skal flyselskabet tilbyde dig disse valgmuligheder:

Tilbagebetaling af den fulde købspris for billetten
Ombooking til næste ledige afgang, evt. med et andet flyselskab
Ombooking til en afgang på et senere tidspunkt efter dit valg
Nogle flyselskaber tilbyder en voucher, et tilgodebevis, gavekort eller tilsvarende i stedet for tilbagebetaling. Du må selv vælge, om du ønsker den løsning eller at få pengene tilbage. Det vil være en god idé at undersøge, hvilke betingelser der gælder for voucheren, herunder hvilken sikkerhed du har, hvis flyselskabet går konkurs.

Hvis du bliver ombooket til en anden afgang, og du er nødt til at overnatte på grund af dette, skal flyselskabet betale for dit hotel og transport til og fra hotellet. Du kan også have ret til forplejning på flyselskabets regning.
VI HAR SAMLET EN RÆKKE LINKS FOR DIG.
De fleste formularer er på engelsk og du skan have dit reservationsnummer eller dine LogOn klar. Hvis du har købt billetten i et rejsebureau skal du kontakte dem.

HER ER DEN MEST BENYTTEDE SELSKABER